#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Khamis, Julai 30, 2009

Wanita ditemui mati dalam bilik hotel

Oleh WAN NOOR HAYATI WAN ALIAS
pengarang@utusan.com.my

KUALA LUMPUR 29 Julai - Pasangan suami isteri ini telah membina rumah tangga selama sembilan tahun.

Sepanjang tempoh perkahwinan itu, si isteri kerap pulang ke rumah ibu bapanya mengadu dipukul suami.

Malah, wanita itu difahamkan pernah membuat beberapa laporan polis mendakwa dia sering dipukul tetapi menarik balik semua dakwaan tersebut selepas dipujuk oleh suaminya.

Namun, segala-galanya berakhir hari ini apabila wanita terbabit ditemui mati dalam keadaan berbogel dengan kesan lebam di badan.

Mayat mangsa dipercayai dipukul dengan teruk menggunakan seterika ditemui di sebuah bilik Hotel Kepong di Jalan Jinjang di sini hari ini.

Mangsa, Subaidah Abu Bakar, 30, dikatakan bertengkar dengan suaminya yang berusia 34 tahun selepas didakwa mempunyai hubungan sulit.

Menurut Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Supritendan Zakaria Pagan, mayat mangsa ditemui suami dan seorang rakan wanita mangsa yang dikatakan keluar bersama selepas insiden pergaduhan itu.

"Suami mangsa bagaimanapun melarikan diri sejurus mendapati isterinya tidak bernyawa lagi. Manakala, rakan mangsa yang terkejut meminta bantuan pekerja hotel berkenaan.

"Tompokan darah mangsa turut dikesan pada dinding bilik terbabit dipercayai kesan hantukan.

"Menurut keterangan saksi, suami mangsa yang dipengaruhi dadah turut menumbuk matanya sehingga lebam," katanya ketika ditemui di tempat kejadian di sini hari ini.

Zakaria memberitahu, pasangan suami isteri itu menginap di bilik hotel terbabit sejak 24 Julai lalu, manakala rakan wanita mereka menumpang di bilik yang sama dua hari kemudian.

Difahamkan, mereka yang tinggal di Slim River, Perak tiba di ibu kota untuk mencari pekerjaan yang sesuai.

Kata Zakaria, kes itu disiasat mengikut Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh dan pihaknya sedang memburu suami mangsa bagi membantu siasatan.

Beliau berkata, suspek menggunakan van jenis Nissan Vannette warna biru bernombor pendaftaran WNB 5698.

"Suspek ada menghubungi bapa mangsa kira-kira pukul 8.30 pagi ini memberitahu dia dan isterinya terlibat dalam kemalangan. Bagaimanapun, usaha bapa mangsa untuk menghubungi semula menantunya itu gagal," katanya.

Pasangan itu belum dikurniakan cahaya mata.


Sumber : Utusan Malaysia


Mangsa dera dibunuh suami
Oleh TURMADZI MADUN
turmadzi.madun@kosmo.com.my

KUALA LUMPUR - Sudah sembilan tahun Subaidah Abu Bakar, 30, menanggung derita kerana menjadi hamba dera suaminya yang merupakan seorang penagih dadah.

Dalam tempoh itu, Subaidah dikatakan telah lima kali membuat laporan polis namun setiap kali laporan dibuat wanita itu pasti akan menarik balik semula laporan tersebut lantaran sayang terhadap suaminya yang berusia 34 tahun.

Dikatakan setiap kali didera, Subaidah sudah pasti teruk dipukul bukan saja dengan tukul besi, dicucuh dengan api rokok dan kepala dihantuk ke dinding. Apa-apa saja yang tercapai oleh tangan suaminya pasti objek itu hinggap ke atas tubuhnya sebagai 'hadiah'.

Derita berpanjangan wanita itu berakhir semalam apabila dia ditemui mati di tingkat tiga sebuah hotel di Jalan Kepong Usaha 2 di sini dipercayai angkara suaminya.

Mangsa dipercayai dibunuh antara pukul 12 malam dan 4 pagi. Sebelum tragedi itu, pasangan dari Slim River, Perak itu yang tinggal di hotel sejak Jumaat lalu dipercayai bergaduh ekoran si suami menuduh mangsa menjalinkan hubungan sulit dengan lelaki lain.

Ketua Polis Daerah Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan berkata, dalam pergaduhan itu, suami mangsa yang bagai orang hilang akal dipercayai telah menghentak dan melibas kepala dan seluruh badan mangsa dengan cerek, termos dan wayar.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan