#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Jumaat, Julai 10, 2009

Belasah isteri nak tunjuk kejantanan

KUALA LUMPUR: Sifat ingin menunjuk kejantanan dan kuasa mendorong segelintir lelaki menganiaya isteri sehingga sanggup membelasah kaum hawa itu.

Pakar psikologi, Prof Dr Suradi Salim, berkata lelaki seperti itu biasanya mencari mangsa di kalangan perempuan lemah dan terdesak contohnya anak dara tua dan golongan janda yang pernah ditinggalkan suami terdahulu.

“Memang ada jenis lelaki sedemikian yang berasa berkuasa apabila menyepak terajang isteri mereka. Lelaki jenis ini biasanya cenderung mempergunakan tindakan seperti itu untuk mengikis harta dan sanggup menggunakan kekerasan jika hajat mereka tidak kesampaian,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Sehubungan itu, Dr Suradi menasihatkan golongan wanita seperti itu supaya jangan mudah terpedaya dan menyiasat dulu latar belakang lelaki yang ingin memperisterikan mereka.

Semalam, muka depan Harian Metro mendedahkan mengenai penderitaan seorang wanita yang sering menjadi mangsa dera bekas suaminya.

Wanita itu, Kak Ros, 50, yang pernah menjadi isteri kedua lelaki durjana berkenaan, memberitahu akhbar ini, dia mula didera sejurus mendapat tahu bekas suaminya bersekedudukan dengan isteri orang di kampungnya di Langkawi, Kedah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan