#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Jumaat, Julai 17, 2009

Nenek jumpa cucu baru lahir dalam semak

Oleh ZAID MOHD. NOOR
zaid.mohdnoor@kosmo.com.my

INILAH bayi perempuan yang ditemui sebaik dilahirkan ibunya semalam.

TANAH MERAH - Seorang wanita terkejut apabila terjumpa bayi yang baru sahaja dilahirkan dikerumuni kerengga dalam semak di belakang rumahnya di Kampung Alor Tapah, Bukit Gading di sini semalam.

Lebih mengejutkan lagi, ibu bayi perempuan yang masih bertali pusat itu adalah anak kandungnya, seorang remaja berusia 16 tahun yang cuba menyembunyikan kelahiran tersebut.

Ketua Polis Daerah Tanah Merah, Deputi Supritendan Abdul Aziz Mahmud berkata, remaja tersebut dipercayai hamil tanpa pengetahuan ibunya telah bersalin seorang diri di belakang rumahnya dan meninggalkan bayinya di situ.

"Ibu remaja tersebut yang berusia 30-an terdengar tangisan bayi di bela- kang rumahnya pada pukul 8 pagi lalu terus pergi mencari dan terkejut melihat seorang bayi perempuan dalam keadaan berlumuran darah," katanya.

Selepas memandikannya, wanita yang juga nenek bayi terbabit memaklumkan kepada penduduk kampung serta jururawat desa sebelum dihantar ke Hospital Tanah Merah oleh pihak polis.

Abdul Aziz berkata, terdapat kesan gigitan kerengga di bahagian kepala dan badan bayi itu ketika ditemui.

Jelasnya, polis menahan remaja tersebut yang dipercayai telah melahirkan bayi tersebut pada pukul 4 pagi.

Abdul Aziz memberitahu, ahli keluarga remaja tersebut dipercayai tidak mengetahui remaja itu mengandung sehingga melahirkan bayi berkenaan.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan