#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 27, 2009

Bertentangan agama, budaya

KUALA LUMPUR: “Memang perlakuan menaikkan syahwat dan ghairah seperti ini menjadi satu kebiasaan bagi masyarakat Barat, namun sebagai orang Melayu dan beragama Islam, ia jelas bertentangan dengan budaya dan agama kita,” kata Pakar Sakit Tuan, Dr Ismail Tambi.

Katanya, kebiasaan pelaku seks seperti ini menjadikan pihak ketiga untuk bersama atau bersetubuh dengan pasangannya sebelum aktiviti seksnya bermula.

“Ini satu perilaku seksual sumbang yang berlaku dalam konteks masyarakat kita. Aspek perhubungan suami isteri tidak sepatutnya dilakukan dengan cara ini.

“Ia terjadi apabila pelaku mengalami keghairahan yang bertambah apabila mengetahui pasangan itu diminati dan disetubuhi lelaki lain.

“Ada pasangan yang rela dengan aktiviti seks sebegini, namun ada yang mengalami penderaan seksual dan mental untuk melaporkan kepada pihak berkuasa atau mengadu kepada sesiapa. Apatah lagi pelaku seks itu adalah suami sendiri,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurut Dr Ismail, dia sendiri berpengalaman menangani kes begini dan ia bergantung kepada pendirian dan persepsi pelaku itu sendiri untuk mengubah tabiat buruknya itu.

Beliau mengulas pengakuan seorang isteri yang mendakwa dipaksa melakukan hubungan seks dengan rakan suaminya sejak empat tahun lalu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan