#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Khamis, Julai 09, 2009

Balasan ‘bapa haruan’

Oleh Erywan Norshal
erywan@hmetro.com.my

KLANG: “Saya hendak jumpa keluarga buat kali terakhir,” rayu seorang lelaki sebelum Mahkamah Sesyen di sini semalam, menjatuhi hukuman penjara 31 tahun dan 16 sebatan terhadapnya selepas mengaku bersalah atas tiga tuduhan termasuk merogol serta meliwat dua anaknya pada bulan lalu.

Tertuduh yang bekerja sebagai pengawal keselamatan berusia 49 tahun itu turut merayu supaya mahkamah menjatuhkan hukuman minimum.Bagaimanapun, lelaki yang mempunyai lima cahaya mata itu kelihatan hampa apabila Hakim Datuk Anita Harun memberitahu keluarganya tidak hadir di mahkamah, semalam.

Terdahulu, Timbalan Pendakwa Raya Nurul Maisarah Kamal memberitahu perbuatan tertuduh serius dan mahkamah perlu mengenakan hukuman setimpal supaya memberi pengajaran terhadapnya.

“Sebagai seorang bapa, tertuduh perlu melindungi keluarga dan anak-anak...tetapi perbuatannya tidak ubah seperti haruan makan anak kerana berdasarkan fakta kes dia meratah anaknya itu sejak berusia 12 tahun lagi,” katanya.

Mengikut pertuduhan, dia didakwa melakukan sumbang mahram dengan anak keempatnya berusia 15 tahun dalam bilik mandi sebuah rumah di Telok Gong, dekat sini, pada jam 3 petang, 30 Jun lalu.

Lelaki itu juga dituduh melakukan perbuatan sama terhadap anak bongsunya berusia 13 tahun di bilik tidur utama rumah berkenaan pada jam 2 pagi, 17 Jun lalu.

Pengawal keselamatan itu turut dituduh meliwat anak bongsunya di tempat kerja tertuduh di sebuah kilang di Telok Gong pada jam 11.30 malam, 3 Jun lalu.

Dia didakwa mengikut Seksyen 377C dan jika disabit kesalahan boleh dikenakan hukuman penjara maksimum 20 tahun serta sebat.

Berdasarkan fakta kes, pada 30 Jun lalu, anak keempat tertuduh memberitahu ibunya bahawa dia dirogol dalam tandas di rumah berkenaan.

Ketika itu, mangsa sedang mandi sebelum tertuduh mengatakan mahu memasuki bilik berkenaan untuk membuang air kecil.

Bagaimanapun, ketika mangsa mahu keluar dari bilik itu tertuduh bertindak menolaknya hingga remaja berkenaan jatuh ke lantai sebelum merogolnya.

Mangsa turut memberitahu kejadian itu bukanlah yang pertama dan ia berlarutan beberapa kali sejak dia berumur 12 tahun.

Anak bongsu tertuduh juga memberitahu bahawa dia dirogol dan diliwat oleh bapanya sendiri di bilik tidur utama serta di tempat bapanya bekerja.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan