#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 13, 2009

Staf LHDN parah dipukul perompak

TANGKAK: Seorang kakitangan Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) di sini, parah dipukul dipercayai dengan batu bata dalam kejadian rompakan di rumahnya di Kampung Parit Bunga, dekat Sungai Mati, semalam.

Kejadian dipercayai berlaku antara jam 10 malam kelmarin hingga jam 7 pagi semalam, ketika Jamaliah Mahat, 55, tinggal bersama empat cucunya berusia antara tiga tahun hingga 11 tahun, manakala anak perempuannya yang juga ibu tunggal keluar bekerja syif malam sebagai pengawal keselamatan di sebuah kilang di Kawasan Perindustrian Tanjung Agas empat kilometer dari rumah berkenaan.

Kejadian disedari jam 8 pagi oleh cucu mangsa Siti Nur Shakina Ratief, 10, ketika bangun tidur dan menemui nenek mereka berlumuran darah di tepi katil.

Anak mangsa, Kyairiyyah Shafiee, 28, pula berkata beliau menyedari kejadian itu ketika pulang ke rumah jam 8 pagi dan mendapati ibunya diusung ke ambulans dengan kepalanya berlumuran darah.

Katanya, anak keduanya, Siti Nur Shakina bangun jam 8 pagi mendapati neneknya berlumuran darah di bilik tidurnya sebelum memaklumkannya kepada anak sulungnya, Muhamad Afiq, 11.

"Afiq terus berlari ke pondok telefon awam kira-kira 50 meter dari rumah dan cuba menghubungi telefon bimbit saya tetapi saya tidak mendengarnya," katanya.

Sementara itu Ketua Polis Daerah Ledang, Superintendan Harun Idris, berkata siasatan masih dijalankan dan mangsa yang cedera dirawat di Hospital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF).

Tiada ulasan:

Catat Ulasan