#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 20, 2009

Ugut sebar aksi panas

Lily rela adegan seksnya dirakam kekasih. Kini, lelaki itu mengugut untuk menghantar salinannya kepada suaminya.





TELEFON bimbit merupakan peranti paling mudah untuk merakam aksi panas.

“IA umpama malapetaka dalam hidup saya. Saya terpaksa mengorbankan hampir separuh gaji saya setiap bulan untuk diberikan kepada bekas teman lelaki.

“Jika saya lewat serahkan duit, dia mengugut akan menyebarkan gambar bogel dan rakaman aksi intim kami sewaktu bergelar kekasih, lima tahun lalu.

“Oleh kerana tidak mahu menanggung malu, saya terpaksa tunaikan permintaannya lebih-lebih lagi saya sudah bersuami sekarang,” ujar Lily, 27, wanita yang menjadi mangsa ugutan bekas teman lelakinya, R.

Menurut wanita malang ini, R mula memeras ugut apabila mengetahui dia sudah mendirikan rumah tangga awal tahun lalu.

“Saya mengakui kami telah terlanjur dan R pernah merakam aksi intim sewaktu kami berasmara. Tapi itu cerita lama iaitu semasa kami sama-sama menuntut di luar negara.

“Tapi selepas empat tahun berpisah, tak sangka dia berjaya menjejaki saya dan jadikan rakaman itu sebagai senjata untuk memporak-perandakan hidup saya,” luah Lily.

Dalam keterpaksaan, eksekutif kewangan ini menurut kemahuan R walaupun dia sedar perbuatan R itu sangat keterlaluan.

“Demi rumah tangga yang baru dibina, saya ikutkan saja kehendak R. Pernah sekali saya enggan membayar kerana baru terlibat dalam kemalangan.

“Namun, R tidak peduli. Malah dia memberi amaran salinan rakaman tersebut akan dihantar kepada suami dan keluarga jika saya ingkar,” ujarnya.

Lily juga pernah bercadang untuk membuat laporan polis dan menceritakan keadaan yang sebenar kepada suami dan keluarganya, tetapi setiap kali memasuki pekarangan balai polis, pendiriannya goyah tatkala memikirkan nasibnya jika rakaman itu tersebar.

“Saya benar-benar tertekan. Tak boleh dibayangkan betapa malunya saya, suami dan keluarga jika perkara ini diketahui umum. Bukan hanya maruah, masa depan saya juga akan jadi taruhan.
“Apa yang saya cuba lakukan sekarang ialah merayu kepada R supaya berhenti mengganggu saya. Kalau tidak, mungkin saya akan membuat laporan polis selepas yakin rahsia ini tidak akan diketahui orang,” kata Lily.

Menurut penganalisis jenayah, Kamal Affendi Hashim, perkembangan teknologi gajet dan alat peranti tanpa wayar seperti telefon bimbit menjadi penyumbang besar kepada kebanjiran rakaman seks pasangan kekasih.

“Dengan kehadiran puluhan jenis telefon berkamera di pasaran, aksi panas lebih mudah dirakam dan disimpan di dalam memori binaan dalam ataupun kad memori gajet terbabit.

“Saya percaya aksi-aksi panas ini dirakam sekadar untuk suka-suka dan keputusan untuk menyimpannya hanya sebagai koleksi peribadi. Namun, disebabkan kecuaian, rakaman itu jatuh ke tangan orang yang tidak bertanggungjawab, maka tersebarlah rakaman penuh aib tadi.

“Ironinya, orang yang berfikiran waras tidak akan mendedahkan tubuhnya untuk tatapan umum, lebih-lebih lagi ketika sedang melakukan hubungan seks di ranjang yang boleh menjatuhkan maruah sendiri,” ujar Kamal Affendi.
Dalam konteks ini, wanita dilihat sebagai mangsa utama. Kebanyakan rakaman video seks amatur memaparkan aksi ghairah wanita dan amat jarang ditemui rakaman yang mendedahkan muka lelaki.

Disebabkan itu, kaum wanita sering berdepan dengan ugutan penyebaran aksi panas berbanding lelaki yang menjadi perakam.

“Kebanyakan kes ugutan menjadikan kaum wanita sebagai mangsa. Namun, merujuk kepada siasatan dan kes-kes yang diadukan, pengugut tidak berniat untuk menyebarkan rakaman aksi seks tersebut sebaliknya mereka berbuat demikian kerana tidak mahu kehilangan wanita tersebut.

“Saya percaya ugutan itu hanya pura-pura. Ugutan itu cuma umpan mereka untuk memeras bekas teman wanita bagi mendapatkan wang, seks, perlindungan dan sebagainya,” kata Kamal Affendi.

Jelasnya lagi, sangat jarang pengugut menyebarkan rakaman aksi seks melainkan yang mengugut itu ialah pihak ketiga.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan