#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 27, 2009

Sempat sarung kain janda

Oleh Zuliaty Zulkiffli am@hmetro.com.my


LANGKAWI: Disebabkan takut dan panik ketika diserbu jabatan agama, seorang lelaki hanya sempat menyarung kain batik milik seorang janda untuk menutup badannya sebelum lari bersembunyi di bahagian tandas dapur sebuah rumah di Kampung Nyior Cabang, Mukim Padang Mat Sirat, di sini, awal pagi semalam.

Malah, lelaki berusia 27 tahun itu juga terpaksa ‘bergayut’ seperti seekor kelawar di pintu bilik air rumah berkenaan bagi mengelak ditahan pihak berkuasa tetapi tindakannya gagal apabila dicekup tidak lama kemudian.

Penguasa Pejabat Agama Daerah Langkawi (Padal), Aswad Kasa, berkata beliau bersama tiga anggota yang menerima maklumat berhubung kegiatan maksiat itu bergegas ke lokasi kejadian untuk membuat pemeriksaan, kira-kira jam 3 pagi.

Beliau berkata, hasil pemeriksaan mendapati pintu hadapan rumah itu dikunci dengan mangga kononnya rumah itu tiada berpenghuni tetapi selepas mengetuk pintu belakang rumah terbabit, seorang wanita berusia 25 tahun yang hanya berkemban kain batik membukanya tidak lama kemudian.

“Wanita itu mendakwa tinggal seorang diri di rumah itu selepas berpisah dengan suaminya manakala anak lelaki mereka tinggal bersama bapanya.

“Bagaimanapun, pemeriksaan kemudian mendapati terdapat seorang lelaki berada di dinding bilik air sedang ‘bergantung’ seperti kelawar dalam keadaan ketakutan sebelum ditahan kerana disyaki berkhalwat dengan pasangannya,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Menurutnya, pasangan itu gagal menunjukkan sebarang bukti mereka mempunyai hubungan mahram atau suami isteri dan didapati bersalah kerana melakukan maksiat.

Aswad berkata, berdasarkan maklumat, lelaki itu kerap ke rumah wanita itu sejak seminggu lalu untuk bermalam di rumah berkenaan.

Katanya, pasangan itu mengenali antara satu sama lain ketika mereka sama-sama berniaga di pasar malam dan mengambil peluang itu untuk melakukan maksiat.

“Pasangan itu kemudian dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Kuah untuk maklumat tangkapan sebelum dibawa ke pajabat agama untuk siasatan lanjut.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan