#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 27, 2009

Perempuan pun ego juga

Bro hormati kaum perempuan kerana kalau dalam soal membela kaum sejenis mereka pasti berkobar-kobar. Malah bagi mereka dalam apa situasi pun perempuan mesti betul dan lelaki salah.Mereka juga akan bersedia bertengkar sampai hendak putus urat leher, kalau ada isu-isu berkaitan kepentingan mereka.


Hujah orang lain mereka dah tak peduli, hujah mereka sahaja yang perlu didengar, ditambah pula dengan suara terjerit-jerit macam pontianak maka riuhlah suasana.


Bro dah tak hairan lagi berjumpa dengan perempuan seperti ini, mereka bukannya hendak dengar cakap orang, kalau pun mereka salah, mereka tetap anggap mereka betul.


Kesudahannya apabila berlaku pertelingkahan kaum lelaki juga yang dipersalahkan. Selalunya Bro bila berhadapan dengan perempuan macam tu, Bro buat tak layan aje, biarlah dia bising sampai ke pagi pun.


Buat apa kita hendak buang masa hendak bertengkar dengan orang perempuan yang merasakan diri mereka aje betul. Selama ini kaum perempuan selalu anggap lelaki ada sikap ego, tetapi sebenarnya di kalangan mereka sendiri pun banyak yang ego.

melenting

Bila tegur sikit mulalah melenting, sudah-sudah kita pula yang dipersalahkan. Bro sebenarnya tak kisah kalau mereka betul dan cuba pertahankan pendapat mereka tetapi acap kali biarpun kita tegur kesilapan mereka, kita yang akan menjadi mangsa.


Mungkin ramai tertanya-tanya kenapa Bro bercakap fasal ego ini. Bro tulis benda ini sebab sejak kebelakangan ini Bro lihat banyak sangat kaum perempuan yang perasan dan ego.


Sikap ego paling tinggi ditunjukkan oleh sebahagian kaum wanita yang berjawatan, dia perasan dia aje bagus. Malah kalaupun yang tegur itu perempuan tetapi disebabkan perempuan berkenaan orang bawahan dia, maka teguran itu tak dilayan.


Jadi Bro hendak katakan, cukup-cukuplah hanya pandai mengatakan lelaki ego. Perempuan pun ego juga malah kadang kala keegoan seorang wanita lebih hebat daripada lelaki.


Bagi Bro tak salah untuk lelaki ego kerana memang sifat lelaki dilahirkan untuk menjadi pemimpin. Apa salahnya ego kalau ia berniat baik. Perempuan hanya dilahirkan untuk menjadi pengikut dan kalaupun hendak menegur biarlah dengan rasional bukannya emosional.


Kepada sebahagian kaum perempuan yang masih bersikap demikian, belajar-belajarlah ubah perangai buruk itu, sehebat manapun anda tak akan mampu melawan kudrat lelaki. Jumpa lagi minggu depan.


n Bro - Tetap ego, bila betul

26/7/2009

Tiada ulasan:

Catat Ulasan