#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Isnin, Julai 27, 2009

Nekad selepas suami mati

KUALA LUMPUR: Kemurungan selepas kematian suami sejak dua tahun lalu dipercayai punca seorang wanita warga emas bertindak nekad mengikat tangan kirinya dengan batu sebelum ditemui mati di sungai di Batu 11, Bestari Jaya, Kuala Selangor, kelmarin.

Jurucakap polis berkata, siasatan mendapati kes berkenaan tiada unsur jenayah dan diklasifikasikan sebagai mati mengejut.

“Kita (polis) memperoleh laporan hasil bedah siasat yang dikeluarkan Hospital Tanjung Karang dan ikatan tali pada tangan mangsa didapati longgar.

“Selain itu, pemeriksaan lanjut mendapati beberapa barangan milik mangsa, antaranya telefon bimbit dan barang kemas, masih ada di sekitar lokasi kejadian dengan jarak 500 meter dari kediaman mangsa,” katanya ketika dihubungi, semalam.

Menurutnya, mangsa yang juga ibu angkat kepada seorang anggota polis di Ijok dipercayai mengikat tangan kirinya menggunakan tali untuk menenggelamkan dirinya.

“Mangsa bertindak demikian dipercayai berikutan tidak dapat menahan sedih akibat kematian suaminya sejak dua tahun lalu.

“Mayat mangsa dituntut ahli keluarga dari hospital semalam untuk dikebumikan dan siasatan lanjut masih diteruskan,” katanya.

Harian Metro semalam melaporkan, ratusan penduduk kampung itu gempar berikutan penemuan mayat seorang wanita terapung bersama tali yang diikat dengan batu sebesar buah kelapa.

Mayat mangsa, Hasnah Ijoh @ Johari, 54, dari Kampung Ladang Baru, Selangor, ditemui jam 5.30 petang oleh beberapa penduduk yang kebetulan melalui kawasan itu.

Difahamkan, tali diikat pada batu itu yang ditemui berhampiran mayat dijadikan pemberat untuk menenggelamkan mangsa.

Polis bergegas ke tempat kejadian dan mangsa dipercayai mati dalam tempoh kurang tiga jam sebelum ditemui.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan