#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Selasa, November 17, 2009

Seni pikat lelaki

ARKIB : 16/11/2009
Utusan Malaysia


OPS.. umur sudah 30 tahun - angka sensitif bagi wanita apabila pada umur sebegini belum punya teman yang pasti untuk dijadikan suami. Masih tercari-cari.

Sedangkan soal kerjaya dan tanggungan hidup bukan lagi masalah. Tetapi faktor ekonomi ini juga yang menjadi kekangan untuk mencari jodoh. Semakin sukses wanita bujang, semakin sukar mencari jodoh.

Sebab itulah wanita zaman kini perlu belajar seni memikat lelaki. Tidak boleh lagi terkongkong dengan konsep timba mencari perigi. Dunia sudah berubah dan sekarang pun sangat sukar mencari perigi, waima di desa pedalaman.

Jika tidak bermula dari sekarang - umur 30 tahun - semakin sempit peluang untuk mencari lelaki budiman. Ini kerana mencari jodoh memerlukan proses panjang apatah lagi bagi wanita yang sudah kukuh kedudukannya.

Realitinya, semakin tinggi statusnya, semakin takutlah lelaki untuk mendekatinya. Jadi, semakin kuranglah peluang untuk menemukan jodoh.

Jangan terlanjur sehingga kedut sudah ternampak dan kulit semakin kendur. Seni memikat lelaki seperti juga seni memikat wanita memerlukan waktu relatif panjang, mungkin bertahun-tahun kerana ia perlu konsistensi.

Cinta, kasih dan sayang perlu dibina serta dibangunkan bersama. Perlu ada seni untuk menangani lelaki yang dipikat. Meremehkan hal ini boleh membawa maksud menutup pintu untuk lelaki.

Tambahan pula, wanita sekarang semakin tamak untuk berkongsi kasih sayang dengan lelaki yang sama. Akhirnya, kaum sejenis juga yang merana.

Banyak tip dan petua mahupun rahsia memikat lelaki. Tetapi semua itu perlukan seni yang mungkin berbeza antara wanita dengan wanita lain. Perhatikanlah bagaimana kesungguhan lelaki memikat si gadis pujaannya. -nuranilelaki@yahoo.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan