#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Selasa, November 17, 2009

Badan besar baju kecil

Mat Laga

TENGOK golongan adik, kakak, makcik dan nenek membongkar sambil berebut pakaian dijual pada harga runtuh cukup menghiburkan.

Dengan penuh lahap semua diambil, tak kiralah ikut saiz ke tak. Yang penting, barang ada dalam genggaman. Itu yang berlaku di sebuah pusat beli-belah menawarkan diskaun hujung tahun dan Mat turut terperangkap menjadi mangsa dalam pertikaian ‘siapa rembat cepat dia yang dapat’.

Macam ni ceritanya, Mat tengah nak belek singlet ketat, konon berkenan nak beli sebab nak tonjolkan tubuh Mat yang sasa untuk tontonan ramai masa berjalan tengah KL.

Ketika Mat nak ambil singlet tu, ‘Makcik Jerit’ yang lebih pantas daripada halilintar dan tidak diketahui dari mana datangnya terus merampasnya daripada tangan Mat.

Terkejut Mat, namun Makcik Jerit buat tak tau je. “Apa kau pandang!” jerkahnya pada Mat sambil mengangkat singlet tu.

Mat terus berlalu ke sebelah dan ambil satu lagi pakaian. Dia datang lagi sambil mencampakkan singlet ‘dirampas’ daripada Mat ke dalam bekas pakaian dan dalam masa sama terus dikemburnya semua pakaian di sana. Bengang betul Mat dibuatnya, langsung tak hormat pada orang.

Malas nak layan, Mat melangkah pergi, belum sampai tiga langkah, Mat dengar kecoh kat tempat tadi, Mat toleh dan nampak Makcik Jerit tengah bertekak dengan ‘Nenek Nyaring’.

Haah, eloklah tu, dua perempuan berebut singlet saiz M sedangkan masing-masing tubuhnya saiz XXL. Semua yang ada kat sana hanya menggeleng kepala.

“Masing-masing berebut nak jadi beruang pakai baju kecik,” kata Mat dalam hati. Kalau cakap kuat-kuat mesti Mat kena lempang.

MAT LAGA: Apa kelas beli pakaian diskaun.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan