#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Sabtu, November 28, 2009

Lelaki dakwa ditipu gadis ‘top-up’

GOMBAK: Seorang lelaki yang teruja dengan janji seorang gadis yang baru dikenalinya kerana membenarkan tubuhnya ‘disentuh’ dengan syarat perlu menambah nilai prabayar telefon bimbit gadis itu berjumlah RM40 hanya mampu melopong selepas dia gagal hadir di tempat dijanjikan.

Malah, lelaki itu dimaki seorang lelaki lain melalui pesanan suara yang diterima dalam telefon bimbitnya ketika dia cuba menghubungi gadis berkenaan bagi bertanyakan di mana dia berada.

Menurut mangsa yang hanya ingin dikenali sebagai Zul, 25, selepas mendapat nombor telefon bimbit gadis terbabit mereka sering bertukar kiriman khidmat pesanan ringkas (SMS).

Dalam perbualan itu, gadis terbabit yang mendakwa berusia 21 tahun dan bekerja di sebuah pusat membeli-belah terkemuka di Lembah Klang, berjanji untuk berjumpa dan pada masa sama menawarkan khidmat seks dengan bayaran RM100.

Bagi meyakinkannya, gadis itu turut memberikan alamat didakwa tempat tinggalnya iaitu sebuah pangsapuri di Ampang, jenis kenderaan digunakan juga nombor kad pengenalan dan akaun banknya.

“Tidak cukup dengan itu, dia dengan berani menghantar sekeping gambar yang didakwa dirinya. Tetapi selepas menerima pesanan suara dihantar lelaki terbabit saya mula mengesyaki seperti ada pakatan untuk menjerat saya.

“Walaupun kerugian RM40 saya tetap bersyukur kerana tidak terus terjerat dan hanyut dengan janji palsu gadis terbabit yang diragui kewujudannya,” katanya.

Dalam kejadian jam 10 malam minggu lalu, percaya dengan janji diberikan dia kemudian bergegas ke sebuah stesen minyak di Taman Melati, di sini, selepas bersetuju menemui gadis terbabit sebelum keluar untuk bersiar-siar dan menuntut janji diberikan.

Bagaimanapun, gadis dijanjikan tidak muncul menyebabkan Zul menghubungi telefon bimbitnya tetapi gagal walaupun berkali-kali dihubungi.

Sebelum ini, Harian Metro pernah menyiarkan kisah mangsa yang dijerat gadis ‘top-up’ menggunakan helah hampir sama.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan