#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Khamis, Mei 27, 2010

Remaja bersalah perkosa rakan sekolah

Harian Metro
2010/05/27

JOHOR BAHRU: Seorang pelajar berusia 17 tahun didapati bersalah oleh Mahkamah Majistret di sini, atas tuduhan merogol rakan sekolahnya yang berusia 14 tahun.

Remaja berkenaan dituduh merogol rakan sekolahnya di rumah keluarganya di Bandar Tasik, Seri Alam di sini, kira-kira jam 12 tengah hari 16 September lalu.

Mengikut fakta kes, mangsa dikatakan pergi ke rumah tertuduh untuk melepak bersamanya, namun remaja lelaki itu mengajak mangsa memasuki biliknya sebelum dikatakan merogol mangsa selama kira-kira 15 minit.

Mangsa yang pulang ke rumah tidak melaporkan kejadian berikutan ibunya sakit dan hanya memberitahu keluarganya sebulan kemudian selepas ibunya pulih.

Remaja lelaki itu didakwa pada 15 Oktober tahun lalu, mengaku tidak bersalah namun Majistret Nor Shahid Abd Malik mensabitkan kesalahan terhadap tertuduh selepas pihak pembela gagal menimbulkan sebarang keraguan munasabah.

“Bagaimanapun, laporan pemerhatian terhadap tertuduh yang akan dilakukan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) diperlukan sebelum hukuman dijalankan berikutan tertuduh adalah pesalah juvana,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan