#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Rabu, Mei 26, 2010

Ibu tunggal trauma terima panggilan khidmat seks

Oleh Suhana Roslan Berita Harian

2010/05/26

Maklumat eksekutif jualan dimuat dalam laman web lesbian

KUALA LUMPUR: Seorang ibu tunggal trauma menerima lebih 50 panggilan telefon berunsur seks sehari sejak Februari lalu, daripada wanita tidak dikenali apabila maklumat dirinya sebagai pelayan wanita tertera di internet, walaupun tidak pernah berurusan dengan pengendali laman web itu. Ibu tunggal dikenali sebagai Goh, 36, yang juga eksekutif jualan berkata pemanggil di kalangan wanita itu menetapkan tarikh dan tempat untuk bertemu.

Goh berkata, pada awalnya beliau menerima khidmat pesanan ringkas (SMS) daripada individu tidak dikenali yang memarahinya kerana sanggup menjual diri di dalam sebuah laman web dengan menyatakan nama, nombor telefon dan harga bagi setiap perkhidmatan.

“Pada mulanya saya ingat SMS main-main daripada budak nakal, tetapi apabila menerima panggilan telefon daripada wanita yang inginkan perkhidmatan seks, saya mula curiga dan menghubungi nombor penghantar SMS berkenaan.

“Pemanggil memberitahu mendapat nama dan nombor telefon di sebuah laman web lesbian yang bertindak memaparkan maklumat diri saya tanpa disedari,” katanya pada sidang media di Biro Pengaduan Awam MCA di sini, semalam. Hadir sama, ketua bironya, Datuk Michael Chong.

Katanya, selepas meneliti laman web yang dinyatakan pemanggil, beliau sangat terkejut apabila melihat semua profil diri lengkap dengan wajahnya yang terbaru.

Berikutan itu, Goh membuat dua laporan di Balai Polis Damansara pada 1 Mac dan 29 April lalu, kerana bimbang dengan keselamatan dirinya yang semakin terancam. Sementara itu, Chong berkata, pihaknya menerima lebih 40 kes membabitkan penipuan di internet pada 2008.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan