#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Rabu, Mei 26, 2010

Budak naik birat dirotan guru tuisyen

Harian Metro
2010/05/26


KUALA LUMPUR: Kejam apabila seorang kanak-kanak lelaki berusia 10 tahun dirotan tanpa belas kasihan oleh seorang wanita yang juga guru tuisyen peribadi sehingga tubuh kecilnya terutama bahagian belakang, kedua-dua paha dan kaki berbirat teruk.

Difahamkan, kanak-kanak malang itu dipukul menggunakan rotan khas dan tindakan kejam dilakukan guru tuisyen berkenaan kerana tidak tahan dengan sikap mangsa yang terlalu aktif.

Bagaimanapun, kejadian itu hanya disedari ibu mangsa berusia awal 30-an kira-kira jam 2 petang, Isnin lalu, ketika memandikan kanak-kanak berkenaan.

Malah, kanak-kanak malang terbabit mendakwa kejadian itu bukanlah kali pertama berlaku terhadapnya, sebaliknya dia sudah diperlakukan demikian beberapa kali sejak belajar dengan wanita berusia lewat 20-an itu.

Menurut sumber, sebaik mengetahui kejadian itu, ibu mangsa bergegas ke pusat tuisyen berkenaan yang juga kediaman guru terbabit di Taman Maluri, di sini, bagi mendapatkan penjelasan.

Bagaimanapun, guru terbabit hanya mendiamkan diri malah wanita itu dikatakan tidak memohon maaf atas kesalahan dilakukannya.

Berang dengan sikap wanita terbabit yang juga kenalannya, ibu mangsa terus meleterinya hampir 30 minit.

Sumber berkata, ibu mangsa mendakwa dia membenarkan anaknya dipukul untuk tujuan mendidik dan bukannya didera.

Difahamkan, ibu mangsa juga cuba berunding dengan wanita terbabit namun usahanya gagal kerana guru tuisyen itu bertindak masuk ke dalam rumahnya.

Sikap ego guru tuisyen itu menyebabkan ibu mangsa berang sebelum dia ke Balai Polis Cheras, di sini, membuat laporan polis berhubung kejadian berkenaan.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan