#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Selasa, Ogos 18, 2009

Hentak kepala isteri

Oleh Mohd Nur Asnawi Daud
asnawi@hmetro.com.my


BAHAU: Seorang wanita yang sedang tidur bukan saja dikelar lehernya dengan pisau, malah turut dihentak kepalanya dengan bata oleh suaminya yang dipercayai kaki botol menyebabkan mangsa berlumuran darah akibat cedera parah di sebuah rumah ladang di Rompin, kelmarin.

Dalam kejadian kira-kira jam 8 malam, mangsa yang berusia 32 tahun sedang tidur, apabila suaminya yang pulang ke rumah mereka di ladang berkenaan dalam keadaan mabuk dan mengamuk.

Lelaki berkenaan meletakkan pisau pada leher mangsa menyebabkan leher wanita itu cedera terkena mata pisau.

Lelaki itu yang bagaikan tidak mengenang budi kerana tidak bekerja tetapi hidup hasil titik peluh isterinya yang membanting tulang bekerja di ladang berkenaan, turut menghentak kepala isterinya dengan bata menyebabkan wanita berkenaan berlumuran darah.

Kejadian itu bukan kali pertama berlaku kerana lelaki terbabit pernah melakukan perbuatan sama tahun lalu, menyebabkan dia dikenakan hukuman penjara beberapa bulan.

Ketua Polis Daerah Jempol, Superintendan Mohd Sabri Muhamad, berkata mangsa yang cedera akibat perbuatan kejam suaminya itu, datang membuat laporan polis pagi semalam.

Menurutnya, wanita itu dirujuk ke hospital untuk pemeriksaan dan rawatan kerana kecederaan yang dialaminya.

“Dalam laporannya, mangsa mendakwa dia dipukul menggunakan bata di kepala dan suspek meletakkan pisau pada leher hingga mencederakannya.

“Polis masih melakukan gerakan mengesan suami mangsa berusia lingkungan 30-an dipercayai melarikan diri selepas kejadian itu bagi membantu siasatan,” katanya.

Beliau berkata, polis masih menjalankan siasatan mengenai kejadian itu dan siasatan.

Katanya, wanita itu cedera di kepala dan leher tetapi tidak serius.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan