#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Ahad, Ogos 23, 2009

Biarlah jodoh lambat asalkan terbaik

Semoga Putri sentiasa seronok menikmati kehidupan yang penuh cabaran dan sentiasa berpusing bagaikan roda. Saya sekadar memberikan pandangan buat rakan-rakan wanita di luar sana yang sering kali sakit kepala bila diajukan soalan paling berbisa di muka bumi ini, "bila nak kahwin?".

Saya anak sulung dalam keluarga, berusia 24 tahun. Saya menjadi sasaran ibu saudara bila nak kahwin walhal saya ada lagi lima sepupu perempuan yang sebaya.

Walaupun baru berusia 24 tahun saya dah terlalu penat mengejar dan menagih cinta lelaki.

Kali pertama bercinta, cinta saya berlabuh di hati lelaki yang tidak tahu menghargai pengorbanan saya.

Banyak kesilapan yang saya lakukan, kerana sayang saya telan semuanya walaupun pahit. Akhirnya saya berpisah walaupun saya sangat menyayangi dia. Sakitnya putus cinta buat saya serik untuk menerima lelaki. Saya teruskan hidup walau hati ini dah hancur.

Sekian lama sendirian saya bertemu dengan seorang yang saya suka tetapi kemudian saya mendapat tahu dia tunangan orang. Terasa bagai ditipu buat sekian kalinya. Memilih untuk berkawan dengan ramai lelaki bukan untuk berfoya-foya tetapi percayalah Allah telah tunjukkan saya bermacam-macam ragam lelaki yang membuatkan saya lebih berhati-hati dalam mencari pasangan hidup. Setiap kali bertemu dengan lelaki-lelaki yang ingin serius dengan saya, langkah pertama yang saya lakukan adalah kembali kepada-Nya. Percayalah Dia tahu yang terbaik untuk kita. Alhamdulillah saya sentiasa ditunjukkan rupa sebenar lelaki yang saya jumpa. Saya seorang yang sangat terbuka tetapi selalu disalah ertikan oleh lelaki yang saya kenali. Kerana saya seorang yang 'gila-gila' mereka ingat saya boleh diperlakukan dengan sesuka hati.

Hati siapa yang tidak terguris bila niat nak berkawan seringkali disalah ertikan. Tak siapa yang tahu hakikat yang terpaksa lalui dalam mencari pasangan hidup.

Buat wanita di luar sana yang mengalami nasib seperti saya. Bawalah bersabar. Hidup cuma sekali, nikmati ia selayaknya. Biarkan orang nak cakap apa yang mereka suka. Hidup kita, kita yang tentukan. Percaya pada ketentuan-Nya. Biarlah jodoh itu lambat asalkan dia yang terbaik untuk kita dan boleh terima kita apa adanya.

*Yaya, Johor Bahru

- Cinta hadir daripada ketrampilan pemilik cinta itu sendiri.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan