#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Jumaat, September 04, 2009

Insaflah, perempuan tetap perempuan

ARKIB : 30/08/2009
Sumber : Utusan Malaysia

SEJAK awal lagi Bro dah kata perempuan tak perlu tunjuk handal. Apa pun berlaku mereka tetap perempuan dan sudah ditakdirkan menjadi golongan lemah.

Oleh itu tak payahlah kalau ada yang cuba-cuba nak perjuangkan supaya perempuan diletakkan sama taraf dengan lelaki. Kalau mereka menjadi bos pun bukan bermakna mereka boleh menandingi kehebatan lelaki.

Bro sentuh perkara ini kerana Bro rasa terpanggil untuk komen berhubung isu rotan melibatkan seorang model yang heboh diperkatakan sekarang ini. Bro pelik si empuya badan dah rela, orang lain pula yang heboh-heboh.

Paling Bro bosan bila ada sesetengah nak bertindak menjadi wira memperjuangkan nasib perempuan sehingga kata-kata mereka seolah-olah mempertikaikan hukum Allah.

Hukuman rotan bukan manusia putuskan tetapi Allah SWT, kita hanya laksanakan. Oleh itu jangan emosional buat komen seolah-olah hukuman berkenaan boleh mencemarkan Islam.

Apa yang Bro hairan, sebelum ini ramai kaum wanita begitu beria-ia benar hendak memperjuangkan hak mereka. Kononnya mereka hendak sama taraf dengan lelaki termasuklah dari segi kuota membuat keputusan dan selalu yakin bahawa bos perempuan lebih bagus daripada lelaki.

Oleh itu kalau dah nak sama dalam semua hal, janganlah bila nak kena rotan cakap pula tak adil dan sebagainya kerana pesalah seorang perempuan.

Jadi kepada geng-geng perempuan yang hendak membela tak tentu fasal itu, Bro rasa lebih baik kalau mereka diam sahaja. Hormatilah keputusan mahkamah. Kalau empunya badan sanggup dirotan yang lain hendak menyibuk apa hal.

Hukuman

Sepatutnya, puak-puak perempuan sokong hukuman tu kerana ia menunjukkan bahawa perempuan setaraf dengan lelaki, kalau lelaki boleh tahan kena rotan kenapa kaum perempuan tak boleh?

Kalau dah rasa perempuan semakin hebat kononnya selari dengan perkembangan zaman, maka tak perlu bantah-bantah. Buktikanlah dalam apa juga hal perempuan tetap sama hebat dengan lelaki, barulah okey.

Ini bila bab nak kuasa dan pangkat, melaung-laungkan perempuan kata mereka dah boleh buat kerja sama taraf dengan lelaki tetapi bila nak dirotan kerana buat kesalahan, terus berhujah tak sesuai dengan perempuan, apa punya alasan ni! Jadi terimalah hakikat, dalam apa juga keadaan perempuan tetap perempuan. Jumpa lagi minggu depan.

n Bro - Tak suka membela membuta tuli

Tiada ulasan:

Catat Ulasan