#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Rabu, Mac 16, 2011

Dakwa janda sakit mental

IPOH: Bekas suami kepada wanita yang mendakwa pernah bersekedudukan dengannya selama empat tahun dan tujuh kali menggugurkan bayi dalam kandungannya sepanjang tempoh itu, menyifatkan jandanya itu mengalami gangguan psikotik sehingga sanggup menabur fitnah yang tidak pernah dijangkakan itu.

Beliau yang hanya dikenali sebagai Din, 30-an, berkata, semua dakwaan bekas isterinya tidak benar dan berniat jahat bertujuan mengaibkan diri dan keluarganya serta menjejaskan kariernya sebagai guru.

Din mendakwa, beliau mula menyedari bekas isterinya itu ada ‘sedikit’ masalah mental tidak lama selepas mereka mendirikan rumah tangga berikutan sikapnya yang boleh berubah secara tiba-tiba.

“Dia mudah berprasangka buruk dan selalu berfikiran negatif serta boleh berubah sikap daripada lemah-lembut menjadi agresif secara tiba-tiba dan antara punca rumahtangga yang dibina kami hanya mampu bertahan setahun.

“Ada sebab lain, tetapi saya tidak mahu dedahkan demi menjaga aibnya. “Jika perkara sama dihadapi lelaki lain, mereka tidak teragak-agak menceraikan isteri mereka,” katanya ketika dihubungi Harian Metro, semalam.

Din berkata, dia tidak terkejut dengan tindakan bekas isterinya itu kerana tahu penyakit dihadapinya.

Katanya, dia cuma tidak menyangka wanita itu sanggup membuat fitnah seperti itu yang turut terkena tempias kepada dirinya sendiri.

Katanya, semua fitnah cuba ditaburkan bekas isterinya itu hanya disebabkan tidak dapat menerima hakikat diceraikan.

“Saya pasti ramai pembaca tertanya-tanya apa motif sebenar pendedahannya dan bagi mereka yang berfikiran waras, sudah pasti tidak akan melakukan tindakan itu kerana jika benar apa dikatakan itu, ia menjatuhkan maruah diri sendiri,” katanya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan