#Pray4MH370# 8/3/2014 – xxxx

Jumaat, April 30, 2010

Kronologi kes bersekedudukan

2010/04/30 Harian Metro

* 23 April 2010 - Sepasang kekasih bersekedudukan dicekup Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Melaka di Duyong selepas mendapat aduan penduduk setempat. Pasangan yang masing-masing berusia 24 tahun itu mempunyai seorang anak lelaki dan wanita berkenaan juga hamil lima bulan.

* 25 Mac 2010 - Seorang suami sanggup meninggalkan isteri dan enam anak semata-mata untuk tinggal bersekedudukan bersama gadis Filipina yang berusia awal 20-an di Damansara. Lelaki tempatan berusia 40-an itu dicekup ahli jawatankuasa surau dan sepasukan polis yang menyerbu sebuah rumah selepas melakukan intipan sejak awal Februari.

* 15 Januari 2010 - Jabatan Agama Islam Pahang menahan lima wanita dan tiga lelaki termasuk satu pasangan sudah bertunang kerana disyaki bersekedudukan lebih sebulan di sebuah rumah di Jalan Mat Kilau. Mereka yang ditahan berusia antara 21 hingga 31 tahun dengan tujuh daripadanya rakan sekerja di sebuah syarikat swasta di sini.

* 7 Januari 2010 - Sepasang suami isteri dikesan bersubahat melakukan maksiat apabila membenarkan anak lelaki membawa teman wanitanya tinggal bersekedudukan di rumah mereka di Kampung Durian Daun, Bondoi, Tampin, walaupun menyedari pasangan itu tidak mempunyai ikatan sah.

* 29 November 2009 - Sepasang kekasih yang bersekedudukan sehingga melahirkan seorang anak luar nikah ditahan selepas dipercayai mendera sehingga mati bayi berusia setahun 10 bulan itu, di Kangar, Perlis. Kejadian dilaporkan berlaku selepas pasangan kekasih berusia 23 tahun itu membawa bayi perempuan berkenaan ke Hospital Tuanku Fauziah untuk mendapatkan rawatan disebabkan demam.

* 17 November 2009 - Penahanan seorang lelaki yang menyamar sebagai pengawal keselamatan di sebuah institusi pendidikan di Gelugor, Georgetown, membongkar kes pasangan yang bersekedudukan sehingga melahirkan anak. Berikutan itu, lelaki berkenaan dan pasangan berusia 20-an itu yang tinggal serumah di Mutiara Idaman, Jelutong serta bayi berusia seminggu, ditahan bagi membantu siasatan.

* 13 Oktober 2009 - Seorang kakak disyaki bersama dua adik lelakinya menjadikan pangsapuri disewanya sebagai 'syurga seks' bersama teman masing-masing. Perbuatan itu terbongkar selepas sepasukan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan menerima aduan perlakuan seks bebas membabitkan empat wanita termasuk tiga gadis bawah umur bersama lapan lelaki yang berusia 15 hingga 50 tahun di Putrajaya.

* 30 September 2009 -Seorang wanita yang sedang menunggu proses perceraian ditahan selepas dikesan bersekedudukan bersama seorang duda, di sebuah unit pangsapuri, di Kangar. Pasangan berkenaan yang dikatakan sudah hampir dua bulan menjalin hubungan, ditahan sepasukan anggota penguat kuasa Jabatan Agama Islam Perlis dalam satu serbuan kira-kira jam 4.30 pagi.

* 16 Januari 2009 - Seorang lelaki berusia 24 tahun yang ditahan Bahagian Penguatkuasaan Jabatan Agama Islam Melaka kerana bersekedudukan sejak lebih dua bulan bersama teman wanita seusianya, memberi alasan tinggal bersama disebabkan belum mendapat rumah atau bilik sewa.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan